Mesa Logo Evrimi

1970

Mesken Sanayi’nin kısaltmasından doğan ME-SA markasının ilk logosu, 60’lı yılların mimari sektörü için oldukça popüler olan bir yazı karakteriyle oluşturulmuştur.

1976

70’li yılların sonuna doğru logo üzerinde ilk revizyon yapılmış; yazı karakteri dönem trendleri referans alınarak stilize edilmiştir. Harfler bir perspektifle boyutlandırılmış, logo daha dinamik ve çağdaş bir algıya kavuşmuştur. Bu dönemde logoda hedeflenen temel duygu ‘sağlamlık’ olmuştur.

1980

1980’da, MESA’nın M harfi öne çıkarılarak, apartman kavramı site anlayışına dönüştürülmüş, MESA’nın toplu konut projelerindeki iddiası logoya yansıtılmıştır.

1990

1999’da logo, kendini sınırlayan çerçeveden kurtularak özgürleşmiş, yazı karakteri de dönemin trendlerine göre yeniden biçimlendirilmiştir. MESA’nın kuruluşundan bu yana fark yarattığı çevre duyarlılığı da yeşil frıça darbeleriyle logoya eklemlenmiştir.

2002

2002, MESA markasının kendinden çok daha emin bir marka duruşuna sahip olduğu bir dönüşüm. Önceki logoda var olan amblem korunmuş, MESA yazısına tamamlayıcı bir rolde görünürlüğü azaltılmıştır.

2009

MESA’nın en marjinal biçimsel dönüşümünü yaşadığı dönemse 40. yıl logosuyla 2009 yılı olmuştur. Türkiye’nin yapı sektöründeki pek çok markaya referans olan bu kimlik, markayı yapıdan bağımsızlaştırmış; yaşı hiç büyümeyecek bir marka kavramını yaratmıştır. Tipografisini, harflerin yuvarlak dönüşüyle samimi, sıcak bir algıya taşımış, bu anlamda da sektörel bir ilkin sahibi olmuştur.

2019

Yarınları inşa etmeye devam edeceğiz.

E-Bülten

Adınız
Soyadınız
E-Mail Adresiniz

Mesa ve Yaşam

Mesa ve Yaşam dergisinin 87. sayısı yayında.
Ücretsiz abone olmayı unutmayın.

ABONELİK FORMU

Web Sitemiz, kullanıcı deneyiminizi geliştirmek, reklamları uyarlamak ve site trafiğini
ölçmek için çerezlerden yararlanır.